Never Let You Go ♥ - Del 1



Jag vaknade av att min lillasyrra kom in springande.
- Frukosten är klar nu Lizzie, sa hon ungefär fem gånger!
Jag suckade.
- Jag kan göra den själv senare, sa jag och la en kudde över mitt huvud.
Jag var så trött efter Vanessas fest igår. Jag ville bara sova. Vi åt så mycket där så att vi mådde illa. Så det sista jag ville tänka på var mat.
- Men pappa har dukat fram nu, sa Jessica och ryckte i mitt nattlinne.
Jag suckade igen och tog bort kudden.
- Säg till pappa att jag kommer snart, jag ska göra iordning mig först, sa jag.
Hon gjorde som jag sa och sprang ner till köket.
- Lär dig att stänga dörren! skrek jag på henne.
Jag suckade ännu en gång, reste mig upp ur sängen och stängde dörren. På min dörr var det en plansch på DEV. Jag kollade på den ett litet tag, sen gick jag och satte på min dator. Jag fick vänta i ungefär en minut tills den hade laddat klart. Jag gick in på spotify, sen in på min spellista "mest lyssnade" och satte på DEV's låt "Bass Down Low". Jag gick sen in i badrummet och hoppade in i duschen. När jag var klar gick jag ut ifrån duschen och virade en handuk runt mig. Jag ställde mig framför spegeln och kollade på mitt ansikte. Jag hade brunt långt hår, självlockigt. Blå gröna ögon och var lagom lång. Alla säger att jag är en av dom vackraste dom känner. Men det tyckte inte jag. Jag tyckte det var ganska mycket som fattades hos mig. Men jag visste inte riktigt vad...Jag tog tag i en borste och borstade igenom mitt blöta hår. Sen gick jag ut till mitt rum igen och satte på mig ett par vita höga shorts och ett puffigt svart linne som var instoppad i shortsen. Nu var låten "I Like That" med "Luciana" på. Jag tryckte på pause och gick ner till pappa och Jessica. Dom satt vid köksbordet och åt. Jag satte mig ner på en stol bredvid dom och bredde mig en macka.
- Vad ska du göra idag då? frågade pappa mig.
- Jag tänkte gå och köpa en klänning till skolbalen ikväll, så du måste ge mig pengar till en klänning, skor och accessoarer, sa jag snällt och tog en tugga på min macka.
- Själv? sa pappa.
- Ja, sa jag med mat i munnen.
Jag la ner mackan på borden och hällde upp et glas med apelsin juice. Jag tittade på pappa. Han bara glodde på mig.
- Vad? frågade jag han.
- Nej, nej ingenting, sa han snabbt. Hur mycket behöver du?
- Jag vet inte, typ, ge mig 2000 så ger jag dig det som blir över, sa jag och åt upp min macka och drack upp min juice.
- 2000 ? sa pappa.
Han skrek nästan. Jag tror han tyckte det var väldigt mycket.
- Pappa...sa jag och gav han en liten hundvalps min. Snälla?!
Han kollade på mig, reste sig upp och hämtade sin tjocka plånbok. Jag log.
- Här, sa han och sträckte fram 2000 kronor.
- Tack! sa jag och kramade han.
Jag tog emot pengarna och tog min mobil som låg på bordet.
Jag gick ut till hallen och satte påp mig skor. Pappa kom.
- Ha så kul nu då, hoppas du hittar något snyggt, sa han och blinkade med ena ögat.
Jag gav han en snabb puss på kinden och gick ut. Jag började gå mot köpcentret. När jag var framme gick jag till min favorit affär. Det var H&M. Halva sidan av affären var för tjejer och andra för killar. Jag stod och letade lite bland all klänningar. Jag vände mig om för att se om det var fler bakom mig. Men det var det inte. Istället såg jag någon. Någon som jag kände igen, väldigt mycket. Jag kunde inte komma på vem det var. Shit! Jag har sett han förut. På datorn tror jag. Omg, nu vet jag vem det var! Det var....



Hmm, haha vem vare tror ni ? Kommentera. Kanske inte var något så jätte spännande nu i början, men det kommer att bli bättre. Det lovar jag! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0