Never Let You Go ♥ - del 4

Hon började skrika och krama mig.
- Akta min frisyr, sa jag och skrattade åt henne.
Hon såg rolig ut när hon höll på så.
- Ahhh, du skämtar med mig! OMB! skrek hon.
Jag bara kollade på henne.
- Omb? frågade jag och skrattade fortfarande.
- Oh my bieber!! Skrek hon.
Jag bara stod och skrattade.
- Fick du hans aoutograf? frågade hon.
- Nej, vi sa bara hej sen var han tvungen att gå, sa jag. Och det måste vi med nu.
Vanessa gick och stängde av musiken.
- Okej, sa hon och log sitt största leende.





SKOLBALEN

Och och Vanessa stod i ett hörn och kollade på alla som dansade. Varken Jonas eller Vanessas kille Eric hade kommit. Vi hade så tråkigt. Och musiken var så hög, så prata med varandra kunde man ju inte! Jag tittade mot dörren, det var ingen där. Jag vred mitt huvud lite mer åt vänster. Där stod han. Jonas. Men hans kill kompisar. Jag log.
- Kom! skrek jag till Vanessa.
Jag tog tag i hennes arm och drog med henne till dom. Jonas fick syn på mig. Han gick fram mot mig och kramade mig.
- Hej gullet, sa han och gav mig en puss på kinden.
- Vart har ni varit, sa jag till han.
Han kollade på mig.
- Vad menar du? Det fina folket kommer alltid sent, sa han och blinkade med ena ögat mot mig.
Jag fnissade lite och puttade han lite löst på axeln.
- Kom nu dansar vi, sa han och drog med mig ut på dansgolvet.
Vanessa stod och pratade med Eric. Sen började dom kyssa varandra. Länge. Jag kollade på Jonas och vi dansade. Låten var nu slut och det blev istället en lugn låt. Jag kände igen låten men kom inte på vilken det var.
- Ahh! kom Vanessa skrikande mot mig med Eric i sin hand.
- Vad är det? sa jag och kollade på henne.
- Det är Justin Biebers låt First Dance, sa hon och började dansa med Eric.
Jag skrattade lite smått och kollade på Jonas igen. Vi började dansa i låtens takt. Jag gillade inte lugna låtar så mycket. Jag var mer för dunka, dunka.

EN TIMMA KVAR PÅ BALEN

Musiken slutades spela och rektorn kom ut på scenen med ett papper i handen. Efter honom kom det två tjejer. En utav dom hade en kudde med två stycken kronor på. Det var dags. Att få veta vem som blev kung och drottning. Jag och Jonas höll varandra i handen och hoppades på att det skulle bli vi.
-Då var det dags, sa rektorn. Den som ni har röstat fram till kung är.
Han tog fram pappret och läste vad som stod på det.
- JONAS MCFLY, sa ha.
Alla började applådera. Och jag skrek.
- YES, skrek Jonas med händerna upp i luften.
Han sprang upp på scenen. Tjejerna gick fram till dom. Tjejen som inte höll i kronorna tog tag i en och satte den på Jonas huvud.
- Grattis, sa hon.
Jag log mot han.
- Och nu, drottning, sa rektorn.
Han läste ännu en gång på pappret.
- ANN SMTIH, skrek han i micken.
VA! Nej shit! Vem som helst men inte hon! Hon är skolans snygging så jag är inte så förvånad. Men jag hatade henne. Blää! Usch. Och inte hon med Jonas. Det gjorde det ännu värre.
Tjejerna gjorde samma sak på henne.
- Grattis, sa rektorn.
Alla gick av scenen och musiken började spelas igen. Jonas hade inte kommit tillbaks. Jag tittade mot scenen och såga han och Ann stå och kyssas. Omg, han har varit otrogen. Jag kände hur mitt hjärta gick sönder i tusen bitar.
- Kom vi går hem, sa jag till Vanessa tog tag i hennes arm och sprang iväg med tårar i ögonen.



Kommentera vad ni tycker. SKriver mer ikväll tror jag :d


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0