NEVER LET YOU GO ♥ - DEL 12

Jag gick upp och stängde av filmen. Vi hade redan gjort iordning oss så jag gick och la mig i sängen igen. Jag stängde ögonen och försökte sova. Precis då fick jag ett sms. Jag öppnade ögonen och tog upp mobilen. Det var från pappa.

Ja det gör vi. Godnatt och sov gott

..skrev han. Jag la ner mobilen igen och somnade.

Jag vaknade av att Justin puttade lite lätt på mig.
- Aye Liz, vakna, sa han.
Jag satte mig upp och drog min hand igenom håret. 
- Vad är klockan? sa jag.
Han kollade på sin iPhone.
- 6:07, sa han och la undan mobilen.
Jag vände mig om och kollade på han.
- Va? sa jag.
han ryckte på axlarna.
- Vad? sa han.
Jag skakade på huvudet och kollade bort. Jag gick upp ur sängen och gjorde mig iordning. Jag hade lagt fram kläder för dagen igår kväll. Det fick bli något enkelt, så det var ett vitt linne med ett par jeans shorts och en grön skjorta. Jag snyggade till det lite med några accessoarer. Justin gjorde sig också iordning. Efter nån timma så kom det en bil. En vacker ung tjej med mörkt hår kom ut. Hon knackade på dörrn. Jag och Justin gick ner med våra väskor. Jag gick och öppnade dörren.
- Hej, sa hon och kramade mig. 
Jag besvarade hennes kram.
- Jag heter Patricia Malette, men du kan kalla mig för Pattie. Jag är Justins mamma, sa hon.
- Åh, hej. Jag heter Lizzie, men du kan kalla mig för Liz.
Hon gick in och kramade Justin.
- Hej mamma, sa han och besvarde hennes kram.
- Så varför har ni inte samma efternamn? frågade jag.
Dom kollade på mig.
- Ehm, min mamma och pappa skilde sig när jag var liten, så jag har min pappas efternamn, sa Justin.
- Aha.. sa jag.
Min pappa kom ner från hans sovrum.
- Hej, jag heter Mark, jag är Lizzies pappa, sa han och sträckte fram handen till Pattie.
Pattie skakade pappas hand.
- Hej, jag heter Patricia, sa hon.
Pappa kom fram till mig. Han kramade mig länge. Jag besvarade hans kram. Han släppte taget om mig.
- Då får du ha det så bra nu då. Ring mig om det är nåt, sa han och pussade mig på kinden.
Justin som stod vid sin väska kollade ner i golvet.
- Hej då pappa, sa jag och log.
Jag tog tag i min väska och gick ut mot bilen. Pattie och Justin Kom efter mig. Jag vände mig om för att vinka hejdå till pappa. Men han hade stängt dörrn.
I planet

Justin satt med sina hörlurar och lyssnade på musik. Han sov nästan. Medans jag bara satt och kollade ut ur fönstret. Jag fick ett sms, det var fårn Vanessa.
Så varför har du inte sagt något till mig om att du åkte till Kanada med Justin Bieber?! Inte ens ett hej då fick man! Hur kunde du göra så mot mig? Jag trodde vi var bästa vänner..

Oh shit! Jag hade helt glömt av Vanessa. Hon hade rätt, hur kunde jag göra så? Hon kommer säker aldrig förlåta mig nu. Vad ska jag skriva?
Vanessa förlåt.. Det var inte meningen att lämna dig, men.. Justin ville inte riktigt att jag skulle säga till någon att jag skulle dit med han. Det är bara några dagar, jag lovar att ringa dig när jag kommer hem. Men hur fick du reda på det?

Något sånt fick det bli. Även fast att jag ljög lite om det där med att inte fick säga något.. Men vad skulle jag annars skriva? Jag kollade runt lite i planet. Alla sov. Jag var den enda som var vaken. Även Justin låg och snarkade lite. Jag log mot han och kollade sedan ut igenom fönstret igen. Jag hann inte kolla så länge tills jag fick ett nytt sms från Vanessa.
Han skrev det på sin twitter -.-

Va?! Jag gick in på hans twitter för att kolla. Det stod:
Åker till Kanada idag, skönt att ha Liz med sig

Nej! Vad ska jag nu säga till henne, okej sanningen, det får bli sanningen. Hon kanske kommer att hata mig resten av hennes liv, men då kan jag ju iaf tänka att jag sa sanningen.
Okej så här är det, jag fick berätta, tror jag. Men allt har varit så strässigt så jag glömde av. Och jag vet vad du tänker "hur kunde hon glömma av sin bästa vän" och jag kan inte svara på det för jag vet inte. Jag glömde av min lilla syster också. Eller glömde av och glömde av.. hon sov. Men jag LOVAR dig, när jag kommer hem på söndag så kan du, jag, eric och Justin ha en mysig filmkväll. Jag är så ledsen. Kan du förlåta mig? ♥

Jag stirrade på mobilen och hoppades på ett snabbt svar.
- Aye, vem skriver du med? frågade Justin och hoppade närmare mig.
Jag kollade på han länge innan han fick ett svar.
- Ehm, Vanessa, sa jag och drog håret bakom örat.
- Okej, men jag ska försöka sova igen, sa han och pussade mig på kinden.
Han la sig ner på sidan och blundade. Jag la mig ner tätt intill han. Jag kände hur han la armen om mig och vi båda somnade.

ska nu sova så jag hinner inte skriva mer, kommenter om det blev bra ;D ♥

Kommentarer
Postat av: Julia! :)

SKRIV MER!



hatar att bli beroende och det är inte ofta jag blir det + att jag tycker inte om Justin .

Du har alltså lyckats väldigt bra! :)



SKRIV SKRIV SKRIV SKRIV!!!

2011-09-20 @ 21:17:31
URL: http://juliafranzen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0